donderdag 30 mei 2019

Rovinj


Hallo allemaal,

Voor de demodag van 18 mei heb ik weer eens een mixed media project gemaakt. 
Ditmaal op A3 formaat. De canvasboarden zijn daar ideaal voor. 
Ik begin altijd met het neerleggen van materialen die ik wil verwerken op mijn project en tussendoor maak ik dan een foto. Dan kan ik later nog zien hoe ik het ongeveer wilde hebben.

Vervolgens begin ik met het opplakken van de materialen. Ik gebruik hiervoor de extra heavy gel medium van Amsterdam. Dit is niet gelijk droog, waardoor je nog wat met het materiaal kan schuiven en dat is ideaal, want ik zie altijd weer dingen die ik er toch nog op wil verwerken. Een ander voordeel is dat deze gel medium transparant opdroogt en geen 'draden' achterlaat zoals je met een lijmpistool ziet.

Een dag later is alles goed uitgehard en zet ik alles in de gesso. Vervolgens komt er kleur op en daarvoor heb ik de Distress crayons gebruikt. Zo makkelijk aan te brengen met je vingers (een natte vinger zorgt ervoor dat je het makkelijk uitwerkt, maar dan wordt de kleur ook lichter). Laagje voor laagje bouw ik het op. Daarna lekker los met diverse stempels voor wat meer diepte. Dan nog wat kleur, dan nog een stempel.... enfin, lekker losgaan totdat je tevreden bent.



Tot slot voeg ik nog zwarte spetters toe met inkt. Daarna kan de foto erop.
De titel heb ik uitgestanst en dat heb ik weer op zwart papier geplakt en uitgeknipt. 
Omdat ik het wat te zwart vond onderin, heb ik nog zwarte rondjes her en der erbij geplakt.


En hier is dan het eindresultaat. Ik ben er erg blij mee en op dit moment staat het canvas in de 
winkel zodat iedereen hem daar kan bewonderen.
Wil je nu ook zo'n canvas maken (op kleiner formaat), geef je dan op voor de workshop.

Met creatieve groet,
 

1 opmerking:

David

Hallo allemaal, Ik ben dit keer aan de slag gegaan met 1 van de stempels van IndigoBlu.  Het is een hele mooie, en ook een gedetailleerde st...